Two Scoops of Django

Druga książka która może mi się przydać do szczęśliwego rozpoczęcia pracy w nowej firmie. Two Scoops of Django jest przewodnikiem dla początkujących, którzy przeszli już oficjalny tutorial django i teraz szukają “best practices”. Przydatna książka, bo dokumentacja tłumaczy co się da zrobić w Django, a “Two Scoops” podkreśla czego się nie powinno robić mimo że się da.

Tak więc dowiedziałam się że venvy trzeba trzymać osobno od projektów (co nie jest oczywiste ani z oficjalnego tutoriala ani z Django Girls), że settingsy najlepiej zrobić trzy – po jednym dla środowisk dev, test i prod. W książce pojawia się dużo przydatnych paczek, które można wykorzystywać (chociażby django-debug-toolbar, który podobno jest nieocenionym narzędziem przy pisaniu stron, ale jeszcze nie udało mi się go uruchomić ;( ). Szczegółowo jest też omówione tworzenie dokumentacji i robienie testów (czyli to co benki lubią najbardziej).

Całość jest przedstawiona w ciekawy sposób. Dużo grafik trochę w stylu xkcd obrazujących djangowe koncepty na przykładzie lodów (w końcu Two Scoops). Jedyny zarzut jaki mogę mieć jest nie do końca do samej książki, tylko do tego że jednak nie nadaje się za bardzo do challenge. O ile pierwsze rozdziały – setup, dobre praktyki w kodzeniu – bardzo mi się przydadzą, o tyle ostatnich kilka – deployment i okolice – to coś czym absolutnie nie muszę się przejmować, bo mam od tego ludzi, więc nudziłam się okropnie podczas ich czytania.

Leave a Reply

