Wiedźmin

No, w końcu. Zrobiłam się tak bardzo cocky, że prawie nie skończyłam tego challenge’u. No bo przecież zdążę przeczytać, co to dla mnie jedna książka w ciągu tych pozostałych 3 miesięcy, mogę sobie na spokojnie poczytać inne rzeczy. A tu taki przypał, bo zapomniałam xD

No ale dobra, Wiedźmin. 8 tomów. Całość zaczyna się od dwóch tomów opowiadań, które – nie ma co ukrywać – straszliwie bejcą. Są najeżone onelinerami, smaczkami, cytatami, memami, nawiązaniami do polskiej tradycji. Wszystko jest ślicznie dopracowane, czyta się bardzo przyjemnie, wręcz jednym tchem i ma ochotę na więcej. Więcej “Ja ci dam Dudu, skurwysynu jeden.” albo “NIECH MNIE DA” ❤

Potem przychodzi saga. Jak ja się z nią męczyłam. Nie wciągnęło mnie w ogóle, z innych względów niż Duda, mnie tam lesbijskie gwałty nie przeszkadzają. Ale to wszystko jest zdecydowanie zbyt długie, za bardzo rozwleczone, za dużo polityki a za mało akcji. Nie obchodzi mnie to. To nie po to czytam Wiedźmina. Opowiadania były super, dlaczego saga nie mogła być podobna? 😦

Żarciki nadal tam były, ale nie tak często. Był motyw przewodni, który w ogóle mnie nie porwał. Wszystko było nie tak jak to pamiętałam, nie tak jak chciałam i nie tak jak by mi się podobało.

I w końcu Sezon Burz, który jest kompletnie z dupy. Niby jest książką a nie zbiorem opowiadań, ale te rzeczy które się tam dzieją da się podzielić na 3 niepowiązane ze sobą historie, które tylko się przeplatają na papierze, bo postmodernizm. Magowie zamiast czarować stali się szalonymi naukowcami. Wygląda na to, że Sapkowski chciał przedstawić jakąś swoją wizję tego co się dzieje z naszym światem – odkrycia które bardziej szkodzą niż pomagają, naukowcy mają za dużo do powiedzenia, polityka rujnuje wszystkim życie, wojny wyniszczają – ale nie wiedział za bardzo jak się na ten temat wypowiedzieć nie mieszając do tego Geralta. Czyta się przyjemnie, ale to już nie jest to samo co było w poprzednich niesagowych wiedźminach.

Leave a Reply

