A Short History of Nearly Everything

Ostatnią książką w tym roku była dla mnie “Krótka Historia Prawie Wszystkiego”. Das ist nicht optimal z kilku względów – po pierwsze, naspamowanych miałem już w tym roku sporo książek w tym temacie, dlatego wiele treści się powtarzało (matka Mendelejewa i wykopaliska w Szwecji będą mnie pewnie prześladować jakiś czas). Po drugie, chcąc zaznać wolności od Czelendżu (no i być pierwszą osobą, która go skończy) upchałem lekturę tej książki w zaledwie tydzień. To nieco pogarsza odbiór treści, ponieważ to jest książka, którą powinno czytać się po jednym rozdziale na dzień como maximo – w przeciwnym wypadku kończy się jak ja teraz, z głową eksplodującą od przeciążenia wiedzą od fizyki 17-18-19 i 20-wiecznej, przez paleontologię, geologię, hydrologię, klimatologię, atmosferologię, genetykę i wiele innych. Do tego dochodzi multum naukowców współpracujących, walczących, kłócących się, podróżujących, walczących z korpo, żeniących się i rozwodzących BLA BLA BLA AAAAAAAAAA JUŻ NIE MOGĘ GŁOWA MI PĘKA.

Takie 7/10, bo jednak miejscami zanadto rozwodził się autor nad niektórymi rzeczami (a może po prostu akurat te nauki mnie tak nie ciekawiły).

Leave a Reply

