Wojna nie ma w sobie nic z kobiety

Skoro już wdałem się z Wami w jakąś polemikę odnośnie przeczytanych tytułów, to nie poddam się tak łatwo i będę kontynuować ten wątek. No nie będzie to bezpośrednia polemika, ale mój odbiór tej książki był zdecydowanie inny niż duda, a różnice są fajne, więc oto mówię.

Może jestem nieczułym skurwysynem (w sumie to chciałbym być), ale we mnie ta książka nie wzbudziła szczególnie dużych emocji. Pierwsze kilka relacji wzbudziło moją ciekawość, bo lubię słuchać o przeżyciach ludzi w czasie wojny / wojen. Ale szybko zauważyłem, że cała książka będzie składać się z takich 1-stronnicowych historyjek, co dość mocno mnie odrzuciło. Bo ile można czytać o tym jak to “ojej i my byłyśmy młode, ale trzeba było bronić ojczyzny i mi się taki chłop podobał, ale go Niemcy zabili i moje 2 koleżanki też zabili”. Poza tym zupełnie bez ładu i składu to było, w tak samo prostych słowach jak te babeczki jej opowiadały. Taki był właśnie zamysł autorki, wiem. Ale czytało się to źle, więc do rzyci ten zamysł.

A druga sprawa, to o-jezu-jezu-jezus maria jak bardzo niektórzy z tych ludzi mieli wyprane mózgi komunistyczną propagandą. Jeśli coś wzbudziło moje emocje, to właśnie to. Pamiętam fragment jak wypowiadała się babeczka z głębokiej Syberii, jakieś wschodnie rubieże dzisiejszego Kazachstanu. I mówiła, że poszła walczyć, bo tak trzeba było, trzeba było walczyć za Stalina. NOŻ KURWA, nawet nie za ojczyznę, tylko za jebanego Stalina… Brak mi słów po prostu. A przecież co taka babka ma wspólnego z 90% Rosjan? Toż to prawdopodobnie nie jest Rosjanka, a więcej ma w sobie krwi Chińskiej i Mongolskiej niż Słowiańskiej. Przykładów było więcej, ale nie będę nawet sobie próbować ich przypominać, bo znowu się ztriggeruję.

Leave a Reply

