Trigger warning

Po ostatniej książce Gainmana byłem bardzo zawiedziony, ale ze wględu na renomę autora postanowiłem dać mu jeszcze jedną szansę.

Nie zawiodłem się. Zacznę od jedynej wady, żeby mieć już to z głowy: co to za debilny tytuł? I potem we wstępie tłumaczenie się “ojoj uważajcie, bo w opowiadaniach może być coś, po czym zrobi się Wam smutno”. Dla kogo to pisane, Trigglypuffa z tumblr? Trochę żałosne to było :S

Za to opowiadanka jako takie naprawdę miodzio. Wariacje na znane tematy, mnóstwo referensów, które byłem w stanie złapać, w związku z czym bawiłem się przednio. Bogactwo gatunków i chwytów literackich. Większość bez jakiejś wielkiej głębi, dlatego nie będę się produkował nad interpretacją, ale za to oryginalnie i iskrą geniuszu.

Mocne 8/10, polecam.

 

Leave a Reply

