Neverwhere

Meh. Po takim dziele jak “Zwierzenia Klowna” ciężko mi się zebrać do pisania reakcji na coś, co jest takie… miałkie. Ok, solidne rzemiosło. Nawet bardzo dobre. Ale ja wszystko co było w tej książce już widziałem, aż po takie szczegóły jak dwóch złych gości z których jeden jest niewiarygodnie dowcipny i inteligentny, albo śmianie się z konwencji bohatera-nieudacznika (-On nie jest moim bohaterem! -Jest, jest, po jakimś czasie uczysz się rozpoznawać ten typ). A już końcówka, z Richardem który z dupy dostaje awans i lepszy apartament, wraca do niego dziewczyna (i jest jakby mniej sukowata), a on sam już prawie tonie w kiciusiach… no naprawdę.

Trochę to pewnie był pech. Ot pomylił mi się autor z kimś innym i miałem Bóg wie jakie oczekiwania. No ale nie, sorry. To był odpowiednik fast-foodu wśród książek. 8/10 jak ktoś czyta dla przyjemności i lubi gatunek, 2/10 jak ktoś szuka czegoś, co go ma w jakikolwiek sposób ubogacić.

Leave a Reply

