The Psychopath Test, Jon Ronson

Bejci ta książka, niestety. Pierwszy rozdział jest dokładnie taki jak lubię – stuprocentowa tajemnica, którą autor chce rozwiązać. Miałam nadzieję że reszta będzie się też toczyć dookoła tego. Ale nie, był o tym tylko pierwszy rozdział.

Kolejne to opis tego jak autor zainteresował się psychopatami, jak ich wyspotować i jak wpłynęło to na jego życie. Całość jest ciekawa, ale przez to że spodziewałam się czegoś innego, byłam na początku lekko rozczarowana tematyką.

Ostatecznie, książka nie jest jednak tak bardzo o psychopatach jak sugerowałby tytuł. Opisywane są również programy typu “Dlaczego ja?”, scientolodzy oraz ludzie zajmujący się teoriami spiskowymi.

I to co podobało mi się najbardziej – że autor ma podobne do mnie zdanie w kwestii prawdziwości większości chorób psychicznych. Nadpobudliwe dziecko? ADD albo Bipolar. Zamknięte w sobie? Autyzm. Wszystkie te choroby stały się ostatnio “modne” – psychologowie rzucają chorobami tam, gdzie jeszcze 20 lat temu nie zauważylibyśmy nic dziwnego.

Leave a Reply

