Wahadło Fouaoucaoulta, Ekko

Eh, źle się zabrałam do czytania tej książki. Powinna mi się zapalić lampka że coś jest nie tak, kiedy po 200 stronach książki nadal trwało to, co uznałam za wstęp. No bo ostatecznie wyszło na to, że ta książka jest o czymś zupełnie innym niż mi się wydawało.

Liczyłam na to, że będzie jak z “Imieniem róży” – jest wciągająca historia kryminalna, przeplatana wątkami filozoficznymi i symboliką. Czyli można czytać powierzchownie i cieszyć się niecodziennym kryminałem, a można analizować niczym reportaż w stylu gonzo (którego zresztą nietrudno się dopatrzeć w obu książkach). Tutaj zaczyna się od wciągającej historii kryminalnej, potem 500 stron przerywnikowych i kontynuujemy historię. Poważnie. Przez 500 stron praktycznie nic się nie dzieje – bohaterowie wymyślają “plan”, analizując przy tym historię i różne źródła demonologiczne czy co tam. I to jest zwyczajnie nudne dla ludzi, którzy się tym nie interesują. I did not sign up for this. No, no,nononnono.

Widzę że ważny jest też podział na części, każda oznaczona własnym symbolem, każdy z symboli coś oznacza i odpowiada wydarzeniom z tej części. Fajnie by było to wiedzieć przed przeczytaniem.

No i nie można pominąć podobieństw pomiędzy Wahadłem a 2666. Obie książki bejcą czytelnika obiecując na pierwszych stronach ciekawą historię, a okazują się być o czymś zupełnie innym i posiadać szczątkowe wręcz wartości fabularne. Dlatego nie, to nie była książka dla mnie i jeżeli ktoś nie jest fanem wybujałej symboliki albo zakonu Templariuszy na tle historii Europy, to nie polecam.

Altho powiązanie templariuszy z holocaustem było spoko.

Leave a Reply

