Talented Mr. Ripley, Patricia Highsmith

Może dlatego, że sama czytałam to w lekko paranoidalnym stanie, rozglądając się nerwowo czy nikt nie widzi, że opierdalam się w pracy czytając książkę, udzielił mi się nastrój tej nerwowości i cała historia trzymała mnie w napięciu. Rozumiem, czemu ta książka ląduje w kategorii socjopatów, ale to typ mniej oczywisty niż American Psycho czy We must talk about Kevin. Trochę bardziej subtelny, bo przemoc tutaj wydaje się przypadkowa, a nie premedytowana. No i jest coś w tym, że książka ma ponad pół wieku.

Może to przez to, że jest lato, ale największą przyjemność sprawiały mi opisy Włoch i atmosfery wiecznych wakacji . Widzę tę książkę jako idealny page-turner na plaży lub w podróży – co wcale nie jest w moich ustach zarzutem. Gdybym jechała gdzieś wypoczywać, to szukałabym dokładnie czegoś takiego. Więc w sumie żałuję, że prawie całość przeczytałam w biurze.

Leave a Reply

