Wittgenstein Jr

Trochę mam dziwne podejście do tej książki, bo w sumie podobała mi się jej urywana narracja w formie krótkich zdaniach powtarzanych w kilku wariantach, w duchu myśli zapisywanych spontanicznie, a nie przemyślanej prozy. A jednak sama zawartość i główny wątek (romantyczny?) jakoś całkiem mi umknął. Dużo bardziej skupiłam się na bijącym po oczach nihilizmie, mimo że o samym (prawdziwym) Wittgensteinie nie wiem prawie nic.

Ładna i trafna krytyka instytucji uniwersytetu jako produktu i współczesnej nauki opierającej się na liczbie cytowań na Google Scholar. I coś bardzo mojego w kulcie śmierci i samounicestwienia uprawianym przez wielu bohaterów tej książki. I w ogóle jakoś tak podpasowało mi tu wszystko. Ale o czym to tak naprawdę i czy to coś warte – nie mam pojęcia.

Leave a Reply

