Opowieść o dwóch siostrach

Niby wszystko wiedziałam, bo oglądałam jakiś czas temu amerykański remake tego filmu, a jednak okazało się, że nic nie pamiętam i co rusz dawałam się zaskakiwać. Zgaduję więc, że te dwie historie różnią się dość znacznie – amerykańska kojarzy mi się bardziej z psycho vibe.

No i ten film to całkiem dobry reprezentant swojej kategorii (zarówno Korea, jak i horror). Chciałam w challengu koniecznie mieć coś azjatyckiego, bo ich sposób filmowej narracji jest zupełnie inny od zachodniego. Mniej się mówi wprost, więcej sugeruje; widz jest bardziej zagubiony w trakcie głównej części filmu i dopiero na koniec dostaje pełne wyjaśnienie o co tu naprawdę chodzi. Btw najnowsze filmy Park Chan-wooka są idealnie po środku obu tych (wsch-zach) stylów.

Jeśli służy to za jakąkolwiek recenzję, to momentami bałam się na tym filmie, a zazwyczaj horrory ruszają mnie tylko w scenach tortur. Tym bardziej, że oglądanie tego na dwa rzuty raczej złagodziło końcowy efekt. Dlatego może trigger warning: nie oglądać samemu po zmroku.

Leave a Reply

