Sin City

Pewnego pięknego dnia pojechałem z rodziną do Drezna w celu zwiedzania tamtejszego Muzeum Sztuki. Po jakimś czasie trafiamy do skrzydła ze sztuką renesansową i tu zaczyna się problem. Pierwszy obraz – wow, much skillful, very perspective. Podziwiam tak kolejnych 10, 20, 50, 100 obrazów, a końca nie widać! Do cholery, ile można oglądać tego samego, myślę sobie.

Snuję się więc zmęczony po kolejnych salach, łażę w kółko czekając na resztę. Gdy w końcu ich widzę, wszyscy są znudzeni tak jak ja. Wszyscy z wyjątkiem Taty. Wniosek z tego jest taki, że jeżeli doświadczasz kilku podobnych dzieł sztuki i się nudzisz, to nie znaczy, że są zbyt podobne – może po prostu się nie znasz i nie rozumiesz😉

Zastosuję więc w stosunku do Sin City swoistego in dubio pro reo – dla mnie to jest w kółko trzepana ta sama konwencja (sama w sobie niespecjalnie zresztą atrakcyjna, do czego wrócę), ale być może jest jakiś ekspert, który zachwyca się drobnymi wariacjami w fabule…

Irytują mnie wszechobecne stereotypy płciowe. I to nie dlatego, że blablabla opresja kobiet czy inne idiotyzmy. Po prostu nudzi mnie, gdy każdy facet jest psychopatycznym mordercą, a każda laska dziwką. Szczególnie męskie postacie są bardzo jednowymiarowe. Kobiety przynajmniej są albo szczerze napalonymi kurwami, albo zdradzieckimi kurwami. Albo jednym i drugim😉

Kreska nienajlepsza na format telefonu – niektóre sceny są bardzo niewyraźne. Same rysunki są wykonane dobrze, postacie różnorodne, z bonusami w stylu okazjonalnego użycia koloru.

Nawiasem mówiąc, obejrzałem lata temu film i zrobił na mnie mocne wrażenie, podobało mi się szczególnie efekt powracającej jak bumerang sceny w barze z tańczącą Nancy. W komiksie odczułem go znacznie mniej. Nie sądziłem, że kiedyś to powiem, ale niech będzie: “film był lepszy”😛

Leave a Reply

