Oldboy

Taki mały sekret na początek: bardzo boję się tortur. Jeśli Bóg istnieje (hehe), to drwi on sobie z nas na każdym kroku, obdarzył mnie bowiem wyobraźnią zdolną do uprawiania tegoż strachu nawet na bardzo słabym gruncie.

I tak oto na przykład maszerując sobie w mojej mieścince obok płotu z ostrymi metalowymi zakończeniami wyobrażam sobie czasem jak przy jego użyciu jakaś banda dresów wykłuwa mi oczy. Scena tortur i zabójstwa generała z opowiadania Xavras Wyżryn prześladuje mnie jeszcze dziś (będzie już z 10 lat). Mam też kilka(-dziesiąt?) ciekawych snów do kolekcji o bólu strachu i bezsilności. (Może dlatego uwielbiam prace Kafki? :>)

Ten oto przydługi wstęp, będący zarazem niepotrzebnym pewnie wynurzeniem natury osobistej, niechaj posłuży za wyjaśnienie dlaczego zareagowałem mocno widząc jak bohater wije się po podłodze błagając o wyjaśnienie klawisza w swoim więzieniu, by natychmiast rozluźnić się na widok warunków, w jakich przyszło mu żyć.

O ile więc chęć zemsty jako taka wydaje mi się naturalna (uwięzienie + zabójstwo bliskich), potrafię wyobrazić sobie też żelazną determinację z jaką Oh do niej dąży, o tyle dystansuję się zupełnie do jego emocjonalnego rozpadu pod koniec filmu.

Moją ukochaną (i córkę) więzi psychopatyczny, sadystyczny i oszalały z rozpaczy milioner? Lepiej zacznę martwić się, czy aby nie zobaczy ona albumu, który uświadomi jej, że przespała się ze swoim ojcem. Przepraszam, ale nie rozumiem.

Co do fabuły ogółem, wciągnęła mnie ona niesłychanie mocno, a wykonanie tylko spotęgowało ten efekt. Nie chce mi się o tym rozpisywać, zresztą nie jest już to za bardzo pisanie o mnie.

PS.Nie byłbym facetem gdybym nie skomentował, że Kang Hye-jung to mocna dziesiątka.

Leave a Reply

