Milczenie owiec, Thomas Harris

W sumie reakcja jest chyba na dwie pierwsze książki z serii, czyli “Czerwony smok” i challenge’owe “Milczenie owiec”, bo czytałam jedną po drugiej, a przy “Smoku” czułam to, co powinnam pewnie czuć przy “owcach”, gdybym nie znała fabuły. Bo to mój największy problem – film dobrze oddaje fabułę, więc wiedziałam co się dzieje i jak się rozwiąże (oprócz tego jak go złapią, ale to najmniej ważne).

Książki są zbudowane jak odcinki “Criminal Minds”. Nie, na odwrót. Odcinki CM są zbudowane jak książki z tej serii. Praktycznie od początku wiadomo kto to robi, znamy nawet jego nazwisko. Bo tajemnicą nie jest to kto zabija, ale dlaczego to robi i jak zostanie złapany. I wydaje mi się, że w “Smoku” jest to lepiej pokazane – facet z zaburzeniami, który dodatkowo jest zupełnie izolowany przez szczęśliwą nową rodzinę jego matki zaczyna zabijać więc nikogo to nie dziwi. W “Owcach” może być podobna historia, ale nic nie jest do końca powiedziane. Meh. Chciałabym wiedzieć.

No i to w “Smoku” występuje Will Graham. Po przeczytaniu serial jest jeszcze bardziej “WOWOWWOWOWWOWOW❤ “. I już nie mogę się doczekać trzeciej serii, chociaż pewnie najpierw wypadałoby przeczytać pozostałe dwie książki.

Leave a Reply

