The Book Thief, Mark Zusak

Kolejna książka, którą trzeba było przeczytać jak się miało trochę mniej lat. Nie kręcą mnie bajki, nie kręci mnie infantylna narracja – może te 10 lat temu świetnie bym się przy niej bawiła. Ale nie teraz. Teraz trochę się wynudziłam.

Postaci wydają mi się zbyt płaskie, bardziej jako “typy” niż osoby. Do tego pomysł ze śmiercią-narratorem jest tak bardzo nastolatkowy – Wielkie Patetyczne Sentencje mają dzięki temu jeszcze bardziej autorytatywny wydźwięk. Taki Holocaust dla dzieci. Chętniej sięgnęłabym po dziennik Anny Frank.

Ale żeby nie było, że tylko narzekam, to dosyć spodobało mi się bardzo wczesne zdradzenie zakończenia i książki i ogólne “nieważne jak się kończy, tylko jak się rozwija”; pod tym mogę się podpisać i na to nigdy narzekać nie będę. 

Ale ta końcówką. C’mon. Cheesy.

Leave a Reply

